هرآنچه که باید در مورد ملک کلنگی و خریدوفروش آن بدانید!

اسمش کدوم خونه قدیمیه؟ شرایط خانه قدیمی چیست؟ در خرید و فروش خانه قدیمی به چه نکاتی توجه کنیم؟ خانه بزرگ بخریم یا نه؟

خرید مسکن و سرمایه گذاری در بازار مسکن مدت هاست که مورد استقبال بسیاری قرار گرفته و یکی از بهترین راه ها برای سرمایه گذاری سودآور محسوب می شود. سرمایه گذاری در املاک و مستغلات به دلیل بازار منعطف، کنترل 100 درصدی سرمایه، گردش مالی مثبت و رشد بلندمدت سرمایه، بدون شک یکی از بهترین انواع سرمایه گذاری به ویژه در ایران است.


البته همه افرادی که در مسکن سرمایه گذاری می کنند سود کلانی ندارند. سرمایه گذاری در هر زمینه ای دانش و هوش اقتصادی خاص خود را می طلبد. بنابراین بدون دانستن اصول سرمایه گذاری در بازار املاک، سودی نخواهید داشت. بهترین راه برای درک این بازار، مطالعه و انجام تحقیقات گسترده در مورد انواع ملک و ارزش سرمایه گذاری در موارد مختلف است.

در زمینه املاک با گزینه های مختلفی در بازار مواجه هستیم که باید بر اساس ترجیحات شخصی و همچنین اصول خرید و فروش صحیح آن ها را بررسی کنیم و در نهایت تصمیم درستی بگیریم. خانه قدیمی یکی از انواع مسکن است که طرفداران زیادی دارد. اگر به فکر خرید یا فروش خانه قدیمی هستید مطلب زیر را بخوانید.

ملک قدیمی چه نوع ملکی است؟
به طور کلی خانه فرسوده به ملکی گفته می شود که به دلیل فرسودگی ساختمان و فرسودگی تاسیسات ساختمان قابل سکونت نیست. ساختمان های بالای سی سال را معمولاً اموال فرسوده می نامند. این افزایش سن ساختمان که باعث کاهش کیفیت زندگی و زندگی در ساختمان می شود بر قیمت ساختمان نیز تاثیرگذار است. در واقع در خانه های قدیمی عمر مفید ساختمان به پایان می رسد و تنها به ارزش زمین در آنها توجه می شود.


البته عمر مفید یک ساختمان به نوع ساخت، مصالح، شرایط محیطی و نوع نگهداری بستگی دارد و اینکه در کشورهای مختلف این عدد متفاوت است و در بسیاری از کشورها عمر مفید یک ساختمان گاهی به 80 سال می رسد. اما در ایران بسته به کیفیت سازنده معمولا بین 25 تا 30 سال است.


نکات مهم قبل از برخورد با یک ملک فرسوده
اگر قصد دارید در یک خانه بزرگ سرمایه گذاری کنید، قبل از معامله باید به نکات زیر توجه کنید:

1. موقعیت ملک
ملک را از نظر نرخ رشد منطقه ای (نرخ رشد و سود بیشتر)، اجتماعی (سطح امنیت منطقه ای)، بافت (منطقه قدیمی یا جدید) و کاربری زمین، یعنی منطقه اداری، تجاری یا مسکونی بررسی کنید. .

2. مساحت ملک
اندازه یک خانه قدیمی بسیار مهم است. با توجه به اینکه بازسازی املاک بزرگ هزینه بیشتری دارد، قبل از هر اقدامی بودجه خود را در نظر بگیرید. ابعاد یک ملک بزرگ نیز در ساخت آن مهم است. مثلاً ابعاد ملک 20 در 10 متر برای ایجاد واحدهای جدید مناسبتر است تا ملکی به ابعاد 25 در 8 متر که عرض کمی دارد.

علاوه بر این، اندازه زمین تعیین کننده تعداد طبقاتی است که می توانید برای ساخت یک ملک جدید استفاده کنید. مثلاً زمینی با ابعاد 10*20 نسبت به قطعه زمینی با ابعاد 25*8 پارکینگ بیشتری را فراهم می کند، اولی حدود 4 تا 5 واحد پارکینگ و دومی 3 پارکینگ فراهم می کند.

3. ملک شمالی یا جنوبی باشد
به ملکی که در جنوب خیابان یا گذر واقع شده است، جنوب و به ملکی که در شمال خیابان یا گذر قرار دارد، شمال می گویند. با توجه به تصمیمات شهرداری و اصول ساخت و ساز، برای ایجاد واحدهای جدید در ملک شمالی که نور کمتری دارد، سازنده موظف است مساحت زمین موجود را به عنوان نورگیر (به عنوان نورگیر مرکزی) در نظر بگیرد که این امر موجب کاهش ضریب نورگیر می شود. فضای مفید هر واحد . اما اگر ملک جنوبی باشد نیازی به صرف چنین فضایی برای نورگیر و کاهش متراژ مفید هر واحد نخواهد بود.

 

منبع:

https://digihomenet.ir/




می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

    نظرات

    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: